تبلیغات
چمگرد - چگونه برافسردگی غلبه کنیم ؟
درباره وبلاگ

آرشیو

طبقه بندی

آخرین پستها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

تعبیر خواب آنلاین

چگونه برافسردگی غلبه کنیم ؟

افسردگی از جمله بیماری هایی است که در زندگی ماشینی امروز گریبان بسیاری از افراد را گرفته و مسلما تاثیر مخرب و قابل ملاحظه ای بر کار و زندگی خانوادگی و اجتماعی افراد دارد. در واقع علت بروز افسردگی به عوامل بسیار متعدد و مختلفی بستگی دارد و محققان عللی مثل بروز اتفاقات ناگوار در زندگی مانند بیماری و مرگ عزیزان و افراد مورد علاقه، مشکلات مالی، شغلی و تحصیلی، ترس از شکست و نگرانی بیش از حد در مورد اتفاقات آینده، بیماری و ضعف جسمانی، غم غربت و جدایی از خانواده و حتی عوامل ژنتیکی را نیز در بروز این مشکل سهیم می دانند. اما روندی که پزشکان امروزه در درمان این بیماری به کار می گیرند، ترکیبی از توجه به نکات روانی و جسمانی بیمار با یکدیگر می باشد. چه بسا که کمبود بعضی عناصر مورد نیاز بدن یا وجود بعضی بیماری ها زمینه ساز بروز افسردگی باشد. بنابراین عامل افسردگی همیشه بالینی نیست تا بتوان با مشاوره آن را حل کرد. توجه به نکات زیر به شما کمک می کند تا با افسردگی خود مقابله کنید و روانی سالم تر داشته باشید:
▪ نور خورشید را دریابید
قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیر قابل ملاحظه ای هم در درمان افسردگی و هم در پیشگیری از آن دارد. به طوری که میزان شیوع افسردگی در کشورهایی که بیشتر زمان های سال ابری هستند و همچنین در فصول پاییز و زمستان در کشورما بیشتر است. لذا سعی کنید حداقل نیم تا یک ساعت از روز به خصوص ساعات اولیه روز خود را در معرض نور خورشید قرار دهید و به اصطلاح آفتاب بگیرید. این کار هم باعث ساخت بیشتر هورمون سروتونین (هورمون شادی آور و آرامش بخش) می شود و هم به ساختن ویتامین D و تحکیم استخوان ها کمک می کند.
▪ ویتامین های شادی آور
بر اساس تحقیقات انجام شده، تغذیه صحیح نیز در مقابله با افسردگی نقش مهمی دارد. کمبود بعضی ویتامین ها و عناصر مورد نیاز بدن مثل آهن، اسید فولیک ،B۶، B۱۲ ، منیزیم و اسید های چرب امگا۳ می تواند زمینه ساز بروز افسردگی باشند. در مورد اسید های امگاتری که ثابت شده است برای عملکرد صحیح مغز ضروری است و از آن جا که بدن قادر به ساخت این ترکیبات نیست، امروزه بسیاری از پزشکان به عنوان کمک درمان افسردگی از تجویز مکمل های حاوی این ترکیبات استفاده می کنند. این اسید های چرب در ماهی های سالمون و ساردین و ترکیباتی مثل سویا و گردو هم به میزان زیادی یافت می شوند. عنصر منیزیم نیز برای ساخت هورمون سروتونین ضروری است و استرس باعث تخلیه ذخایر منیزیم بدن می شود. منابع آن شامل مغزها (فندق و پسته و بادام)، لگوم داران مثل باقلا و همچنین سبزیجات دارای برگ سبز هستند.
▪ رنگ های محیط
محیط شرایط ظاهری محیط زندگی هم می تواند به رفع افسردگی کمک کند. به عنوان مثال سعی کنید در محیط زندگی خود از رنگ های زرد، کرم، نارنجی و سبز بیشتر استفاده کنید ( پرده، فرش، کوسن) و خود تان هم از لباس هایی با این رنگ ها بیشتر استفاده کنید. می توانید هراز گاه، تغییرات کوچک و کم هزینه ای در دکوراسیون خانه ایجاد کنید (مثل جا به جایی محل وسایل) و اشیا و عکس هایی را که یاد آور خاطرات ناخوشایند برای شما هستند، از دیدرس دور کنید. 




دوشنبه 18 مهر 1390-06:46 ب.ظ
نظرات() 

giuseppinalosch.jimdo.com
شنبه 31 تیر 1396 01:32 ب.ظ
Hi, the whole thing is going sound here and ofcourse every one is sharing information, that's really
good, keep up writing.
Jonah
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 11:24 ق.ظ
hello there and thank you for your information – I have certainly picked up anything new from right here.
I did however expertise several technical points using
this web site, since I experienced to reload the website many times previous to
I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is
OK? Not that I'm complaining, but slow loading instances times
will sometimes affect your placement in google and can damage your high quality
score if advertising and marketing with Adwords.

Anyway I'm adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective intriguing
content. Make sure you update this again very soon.
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:19 ب.ظ
Fantastic items from you, man. I've remember your stuff previous to and you're
just extremely excellent. I actually like what you have acquired right here, really like
what you're saying and the way in which in which you
say it. You're making it entertaining and you continue to take care of to stay
it smart. I cant wait to read much more from you. That is actually a great
website.
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 05:48 ق.ظ
Usually I don't read article on blogs, however I wish to say that this write-up
very forced me to check out and do so! Your writing taste has been amazed me.
Thanks, very nice article.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر